Det är en speciell situation vi befinner oss i. Kanske är du också en av alla de som måste, eller väljer, att stanna hemma till följd av COVID-19. Själv blir jag snabbt uttråkad. Rastlösheten kryper som myror i kroppen av att sitta hemma sysslolös för länge.

Här kommer därför mina bästa tips för att råda bot på rastlösheten!

⭐️ Rensa i garderoben. Kanske hittar du något snyggt plagg längst in i garderoben som du glömt bort att du hade. Kanske inser du att du har kläder som du kan sälja eller skänka bort. Du kan också passa på att laga det där hålet i favorittröjan, eller revan i de sönderslitna byxorna som du annars inte hinner göra.

⭐️ Laga mat eller baka. Det blir ofta billigare att laga mat från grunden, dessutom blir det många gånger också godare än halvfabrikat. Nu har du tid att laga storkok och frysa in mat som du kan äta nästa gång du inte hinner laga något från grunden. Win win!

⭐️ Träna gratis i naturen. Många gym stänger ner för att minska smittorisken som uppstår när många personer samlas på en liten yta. Att ta en promenad eller joggingtur utomhus är helt gratis. På många platser finns det också utegym där du kan träna och samtidigt njuta av vårvädret!

⭐️ Bli riktigt bra på något. Kanske är det nu du ska ta tag i att lära dig hur fonder och aktier fungerar? Här finns vår digitala utbildning i privatekonomi till exempel.

⭐️ Läs en bra bok. Med näsan i en bra bok kan timmarna passera fort. Här och här kan du hitta boktips från oss informatörer på Ung Privatekonomi.

Skribent: Kajsa Thor, informatör i Jönköping